Nu skal det være!

Hold nu kæft, hvor har jeg lavet mange af de her indlæg. Og ja, undskyld! Men nu skal det altså være..

Før jeg blev gravid med Matti tabte jeg mig jo omkring 18kg. Det var hårdt, men jeg gjorde det! Jeg ville bare ønske jeg havde haft rygrad til at fortsætte, men sådan blev det ikke. En graviditet og barsel, fik mig på andre tanker – og så har jeg været for doven siden. Desværre.

Nu har jeg 7-10kg jeg rigtig gerne vil af med! De skal væk, skal de. Der er ikke en ‘det skal jeg nå inden’, selvom jeg da gerne ville have tabt dem alle for en måned siden. Men jeg tror på det nu – og det må ligesom være første skridt!

Jeg har lavet lidt en plan; altså en ‘hvordan vil jeg nå mit mål’. Mine umiddelbare tanker omkring det her er..

  • Være mere aktiv!

Ja okay. Den ligger lidt til højrebenet. Jeg taber mig ikke ved at sidde på sofaen, selvom det selvfølgelig er mest hyggeligt. Jeg har en intention om, at jeg rigtigrigtig gerne vil begynde at løbe igen – jeg var blevet ret så glad for den dengang, så må se om det stadig er noget for mig. Men derudover er det igang med de lange lange gåture! Heldigvis har jeg søde veninder, der sjældent siger nej til den slags (og oftest er det bare nemmere at komme afsted, hvis nogen venter på en!).

Ligeledes vil jeg tænke lidt over det med altid at tage bilen; for det ER jo ikke nødvendigt?! Det er en vanesag, så der skal jeg lige finde ud af hvordan fungerer bedst ift til Matti (som jo er blevet for stor til at sidde bagpå, pokkers). De steder hvor det giver mening – der skal jeg blive bedre til det!

Dog er det her lidt et ømt punkt lige pt, da jeg bøvler med min hofte og lige skal have fundet ud af hvorfor den driller mig. Men jeg vil da forsøge at være aktiv i det omfang jeg kan!

  • Intet er forbudt – men alt med måde!

Jeg tror at det jeg har sværest ved er, når jeg ved noget er ‘forbudt’. Så får jeg den sygeste lyst til det! Så jeg tænker bare at jeg skal prøve at være en smule (mere) fornuftig og minimere indtaget – eller endnu bedre, finde alternativer. Som fx at spise mandler/mørk chokolade eller sådan istedet for kage om aftnen. Og hvis jeg så vælger at spise kage; så er der jo ingen nødvendigt til at tage det STØRSTE stykke!

  • Mindre portioner

Lidt i tråd med den ovenstående. Jeg kan godt lide mad – altså rigtigrigtig godt! Og det betyder også, at jeg nogengange ikke har den der stop-klods, men at jeg bare spiser og spiser! Så her skal jeg også lige øve mig i at en portion for det meste er nok og at man ikke behøver spise mere, ‘bare’ fordi det smager godt!

  • Ingen mad efter 19!

Da jeg tabte mig sidst, var dette en af de ting jeg vægtede højt. Jeg havde læst et sted, at hvis man går i seng lige efter man har spist, så er det derfra kroppen tager næring. Men hvis man istedet ikke gør – altså venter et par timer – så vil kroppen tage næring fra depoterne. Og det er jo helst det, det skal. Og igen; så er det jo ikke sådan at jeg ikke kan tage ud og hygge ved en veninde med film og snacks – bare alt med måde (og nok ikke lige hver aften, haha).

Har du andre gode fif? Noget som har hjulet eller hjælper dig?

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *