Dagens måltider #2

Uh, det er længe siden jeg sidst lavede sådan et indlæg. Det beklager jeg – for jeg kunne jo fornemme hvor godt i tog imod indlægget. Det varmer at i synes det er spændende at se. Nåmen.. Så tænkte jeg at det var på tide med et indlæg!

Jeg har jo lige været til 2 gange julefrokost og det kan jeg sgu godt mærke; jeg er sulten som bare fanden og så har jeg ingen overskud. Overhovedet. Det er faktisk derfor jeg ikke er så meget for at ‘falde i’, for jeg synes det er svært at komme tilbage. Når det så er sagt, så skal der altså også være plads til en bytur m.m. engang imellem.

unnamed (1)

Jeg er jo begyndt at spise efter 16:8-konceptet (altså kun ift. hvornår man må spise). Derfor er min morgenmad kun en stor kop te med piskefløde og kokosolie. Det lyder måske af lidt, men det mætter bare helt vildt.

unnamed

Til frokost fik jeg en wokblanding som faktisk er rester fra aftensmaden igår. Dog er der babymajs og cocktailspølser i, som ikke har særlig meget med lchf at gøre, men jeg ville lige tømme køleskabet for rester. Og uanset hvad; så smager det altså godt!

unnamed (3)

Til aftensmaden idag fik jeg stuvet hvidkål og bøf. (Claus derimod fik pommes frites og bøf – vi får sjældent det samme at spise). Jeg havde købt sådan noget ‘færdig hakket og kogt’ hvidkål – det smagte godt, men konsistensen var bare rigtig hakket (altså det mindede faktisk mest om blomkålsmos).

unnamed (2)

Da jeg har været ude at træne i eftermiddags fik jeg en naturlig nøddebar. Jeg får det så dårligt, hvis jeg tager over og træner imens jeg er sulten, så det blev jeg nødt til. Jeg ved godt at de der nøddebare indeholder dadler (som jo er fyfy ift. lchf på grund af frugtsukkeret), men de smager godt og indeholder ikke sukker, mel eller andet skrammel. Jeg skal have bagt mig nogle müslibare eller knækbrød tror jeg. Derudover fik jeg også en lille håndfuld mandler i løbet af dagen.

Hvordan har dine måltider set ud idag?

0 tanker om "Dagens måltider #2"

  1. Mia

    Jeg har haft en af de dage hvor der ikke har været mad i huset og jeg ikke har gidet köbe noget .. dårlig idé!
    Hvad er det lige 16:8 står for?
    (Kender nemlig kun 5:2 )

    eslublog.blogspot.com

    Svar
    1. frkstubba Forfatter

      16:8 står for, at man faster i 16 timer hver dag og så må man spise (altså ikke kontant) i 8 timer. Så jeg spiser mellem 11.00 og 19.00 🙂 og det fungerer fint.

      Ja, 5:2 er hvor du spiser ‘normalt’ i 5 dage og så ‘faster’ i 2, ikke?

      Svar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *