Filmanmeldelse: Sherlock Holmes – A Game of Shadows

Resume fra kino:
I ‘Sherlock Holmes 2: Skyggespillet’ er mesterdetektiven (Robert Downey Jr.) og Dr. Watson (Jude Law) oppe imod ærkefjenden Moriarty. Da den østrigske kronprins findes død, peger beviserne ifølge Inspector Lestrade (Eddie Marsan) på, at det er selvmord. Men det lykkedes Sherlock Holmes at udlede, at kronprinsen er blevet myrdet – et mord der kun er en lille brik i et større og langt mere ildevarslende puslespil, der er ved at blive lagt af Professor Moriarty (Jared Harris).
Efterforskningen bliver endnu mere halsbrækkende og farefuld og fører Holmes, Watson og spåkonen Sim (Noomi Rapace) tværs over kontinentet fra England til Frankrig og Tyskland og til sidst videre til Schweiz. Men den snu Moriarty er altid et skridt foran, mens han spinder sit net af død og ødelæggelse, der alt sammen er en del af en større plan, der, hvis den lykkes, vil ændre historiens gang.
‘Sherlock Holmes 2: Skyggespillet’ er fortsættelsen til det populære action-eventyr fra 2009.
Trailer til filmen
Min anmeldelse:
Åh; hvis I ikke har set denne film endnu, så er der ikke andet at sige end se at få det gjort! Det havde selvfølgelig været oplagt, at jeg havde lavet en filmanmeldelse på den 1. film først, men den må i lige få senere (jeg har set 1eren, men har lige set 2eren og derfor er det den jeg husker bedst).
Jeg synes simpelthen den er så fed denne film! Jeg elsker de skuespillere der er valgt til at spille Sherlock Holmes og Dr. Watson – jeg synes de fuldt ud lever op til rollen og at det er super godt skuespil. Der er fede effekter i filmen; og jeg var virkelig imponeret af hvordan man har filmen en af skyde episoderne i en skov – jeg er overbevist om, at det sikkert er fedt fedt fedt i 3D. Jeg gad i hvert fald godt se den i 3D! Filmen er både humoristisk, spændende, uforudsigelig og gribende – og det er en film man uden tvivl kan se igen og igen.
Har du set filmen? Hvad synes du?