Træningsprogram

Det er egentlig lidt en forkert titel jeg har givet dette indlæg, da jeg jo som sådan ikke har et decideret træningsprogram, men jeg er blevet spurgt om jeg ikke kan lave et indlæg om, hvad jeg egentlig laver af træning i løbet af en uge – og jo, det vil jeg da gerne fortælle jer! Jeg forsøger jo som udgangspunkt at komme ud og bevæge mig hver dag, det er en ting der er forholdsvis nemt nok, nu hvor jeg er i en børnehave. Men jeg laver selvfølgelig også lidt mere end bare ‘hverdags aktiviteter’.
LØB
Jeg forsøger at komme ud og løbe hver anden eller tredje dag; jeg vil gerne – men nogle dage kan det bare ikke helt lade sig gøre, så jeg gør det så godt som jeg kan. Jeg løber ikke så langt endnu, da jeg jo stadig er nybegynder, men jeg kan mærke at jeg hver gang kan løbe mere og mere (og det er virkelig en lækker følelse!). Jeg løber interval løb, hvor jeg pt. løber 150meter, går 100meter og sådan fortsætter det. 
CYKLING
Jeg har altid elsket at cykle, så jeg prøver at cykle en del. Vi cyklede fx en dag til Nysø som jo er en cykeltur på cirka 12km. Jeg synes det er rigtig hyggeligt at cykle, når jeg kan gøre det i mit eget tempo. Dog er jeg ikke helt med på mine forældres 52kms cykelture endnu, men måske det kommer en dag.
GÅTURE
Jeg prøver at gå så meget som muligt. En af mine bedste veninder går ture, så snart vi kan få det til at passe sammen – og det er ofte lange hyggelige ture vi tager. Men selvom det er hyggelige ture, er vi enige om at vi går rask gang og det er virkelig lækkert! Vi burde dog blive bedre til at komme afsted, men det arbejder vi stadig på. Udover min veninde, så slæber jeg også tit kæresten med på gåture. Jeg elsker det!

ENDOMONDO
Jeg ved godt, at endomondo jo ikke er en træningsform, men jeg synes alligevel den skulle nævnes her. Jeg bruger dette app uanset om jeg løber, går eller cykler og jeg synes virkelig det er motiverende! Jeg har løbt pro-versionen, som gør at jeg selv kan vælge min intervalform som jeg vil løbe efter. Jeg synes det er skide smart, for så kan jeg selv regulere det, når det er tid til det. Samtidig fortæller den mig også, når et nyt interval begynder og hvor langt jeg har løbet. Hvis jeg går en tur og den siger “3km…”, så er det ofte jeg tænker ‘ej, så går jeg lige lidt længere’. Derudover er det med dette program jo faktisk muligt at dyste mod sine venner; jeg har endnu ikke prøvet det, men jeg overvejer det virkeligt. Så jeg synes virkelig det program er – som før nævnt – super motiverende!

Hvordan træner du?
Bruger du endomondo?

19 tanker om "Træningsprogram"

  1. Christina

    Av, det var mange armbøjninger 😀 haha. Jeg er ikke så god til sådan noget med armbøjninger og sådan, men synes det er fedt og imponerende, at du gør det! 🙂

    Svar
  2. Christina

    Jeg er glad for, at jeg er motiverende. Jeg gør hvad jeg kan. Hehe 🙂

    Jeg intervalløber også kun 2-3km lige nu, for jeg starter også stille og roligt op. Jeg kan ikke rigtig løbe mere end det, fordi jeg får ondt i mine skinneben – desværre. Uh, et helt marathon. Det vil jeg gerne! Jeg har et mål der hedder, at jeg skal kunne løbe til vestkystløbet næste år.

    Svar
  3. Christina

    Det vigtigste er jo også bare, at man motionere sig. Så om man går og leger med hunden – eller om man går en tur med en veninde. Det er jo fuldstændig ligegyldigt. GUD JA! Jeg danser da også indimellem herhjemme; jeg har Michael Jackson på PS3eren som jeg danser til. Det havde jeg da helt glemt.

    Svar
  4. Christina

    Det vigtigste er jo også bare, at man motionere sig. Så om man går og leger med hunden – eller om man går en tur med en veninde. Det er jo fuldstændig ligegyldigt. GUD JA! Jeg danser da også indimellem herhjemme; jeg har Michael Jackson på PS3eren som jeg danser til. Det havde jeg da helt glemt.

    Svar
  5. Christina

    Hold da op, 10minutters løb. Det er godt nok lang tid, haha. Eller, det er det jo egentlig ikke – men for mig er det. Jeg glæder mig til, at det bliver mig der kan løbe så langt. Men der går nok lige et stykke tid inden. Men jeg skal nok nå det!

    Svar
  6. Christina

    Hold da op, 10minutters løb. Det er godt nok lang tid, haha. Eller, det er det jo egentlig ikke – men for mig er det. Jeg glæder mig til, at det bliver mig der kan løbe så langt. Men der går nok lige et stykke tid inden. Men jeg skal nok nå det!

    Svar
  7. Anjaaeh

    Jeg løber, går lange ture, træner herhjemme og nogle gange også i et fitness-center .. Jeg gør alt hvad jeg kan for at holde min krop i gang 🙂

    – Anja / colors-ofmylife.blogspot.dk

    Svar
  8. Anjaaeh

    Jeg løber, går lange ture, træner herhjemme og nogle gange også i et fitness-center .. Jeg gør alt hvad jeg kan for at holde min krop i gang 🙂

    – Anja / colors-ofmylife.blogspot.dk

    Svar
  9. Mette

    God motivation at læse din blog!

    Er selv lige gået igang med løbetræningen, starter dog meget stille og roligt ud ifølge mit træningsprogram skal jeg kun løbe et par kilometer de første par uger! Met det ultimative mål ifølge dette træningsprogram er at komme til at løbe et halvt eller måske hel marathon!

    Svar
  10. Mette

    God motivation at læse din blog!

    Er selv lige gået igang med løbetræningen, starter dog meget stille og roligt ud ifølge mit træningsprogram skal jeg kun løbe et par kilometer de første par uger! Met det ultimative mål ifølge dette træningsprogram er at komme til at løbe et halvt eller måske hel marathon!

    Svar
  11. Mønneberg

    Jeg træner ikke som sådan, da det jeg gør mest af hverdags ting.

    Når muligheden er der har jeg taget trappen istedet for elevator.
    Jeg har fundet små øvelser på nettet som jeg sniger ind i hverdagens pligter.
    Danser!! Helst foran wiien.. men ufrivillige sære danse i hjemmet bruges også 😛

    Går ture med hunden og leger med hunden.
    Ehm ja.

    Vil gerne begynde at løbe og cykle.

    Svar
  12. Mønneberg

    Jeg træner ikke som sådan, da det jeg gør mest af hverdags ting.

    Når muligheden er der har jeg taget trappen istedet for elevator.
    Jeg har fundet små øvelser på nettet som jeg sniger ind i hverdagens pligter.
    Danser!! Helst foran wiien.. men ufrivillige sære danse i hjemmet bruges også 😛

    Går ture med hunden og leger med hunden.
    Ehm ja.

    Vil gerne begynde at løbe og cykle.

    Svar
  13. Mie

    Jeg løber:-) Elsker at løbe og nu, hvor jeg er hjemme passer det super godt at løbe om morgenen efter børnene er afleveret. Frygter lidt for når det ikke kan lade sig gøre mere. Når jeg løber er det på tid. Så i dag var turen 10 min roligt løb – 3 min rask gang – 10 min roligt løb.
    Derudover vil jeg rigtig gerne zumba og har et par veninder som jeg gør det med en gang imellem.
    Ellers bliver det ikke til så meget. Jeg kan ikke helt få endomondo til at spille på min telefon.

    Svar
  14. Mie

    Jeg løber:-) Elsker at løbe og nu, hvor jeg er hjemme passer det super godt at løbe om morgenen efter børnene er afleveret. Frygter lidt for når det ikke kan lade sig gøre mere. Når jeg løber er det på tid. Så i dag var turen 10 min roligt løb – 3 min rask gang – 10 min roligt løb.
    Derudover vil jeg rigtig gerne zumba og har et par veninder som jeg gør det med en gang imellem.
    Ellers bliver det ikke til så meget. Jeg kan ikke helt få endomondo til at spille på min telefon.

    Svar
  15. Pia

    Jeg løber, men er ret dårlig til at presse mig selv, så jeg tager gerne op og løber med mit tidligere håndboldhold (spiller ikke pt), for der er der en løbetræner, og det gi'r mig bare meget mere.. Jeg bruger også endomondo, men den gratis version. Mest for at kunne følge mine tider og mit mål om mellemtider.

    Svar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *