Madplan: uge 1

Jeg har valgt at dele madplanen op i 2 indlæg, for ellers tror jeg at indlægget bliver alt alt for langt, når planen strækker sig over 14 dage. Madplanen er en jeg har fundet i bogen ‘lækker mad uden kulhydrater’; men jeg må indrømme at jeg har redigeret lidt i nogle af retterne, så de passede bedre til mig. Det er ‘mine retter’, der står i madplanen.

Se også: Madplan: uge 2

DAG 1:
Morgenmad: 1-2 blødkogt æg og yoghurt (1dl) med friske jordbær
Formiddag: Ostehaps
Frokost: Salat (bestående af iceberg salat, æg, rejer, tun og agurk)
Eftermiddag: Hårdkogt æg
Aften: Chili con Carne
DAG 2:
Morgenmad: 2 spejlæg og 3-4 skiver bacon
Formiddag: 5 mandler
Eftermiddag: 1 ostehaps
Aften: Hvidløgsmarineret kylling med aubergine
DAG 3:
Morgenmad: 1 blødkogt æg og ymer (1dl) med friske jordbær
Formiddag: 1 hårdkogt æg
Frokost: Kold kylling med appelsin og fennikel salat
Eftermiddag: 5 mandler
Aften: Fiskefrikadeller med karrypickles
DAG 4:
Morgenmad: 1-2 pocherede æg med 3-5 sprødstegt parmaskinke
Formiddag: Frit valg (fx. æg, ostehaps, mandler eller kød fra aftensmaden – aldrig frugt!)
Frokost: Mexicansk blomkålssalat
Eftermiddag: Frit valg (fx. æg, ostehaps, mandler eller kød fra aftensmaden – aldrig frugt!)
Aften: Oksenoisettes med squash-fettuccine
DAG 5:
Morgenmad: 2 spejlæg og 3 skiver agurk
Formiddag: Frit valg (fx. æg, ostehaps, mandler eller kød fra aftensmaden – aldrig frugt!)
Frokost: Græsk salat med kødboller
Eftermiddag: Frit valg (fx. æg, ostehaps, mandler eller kød fra aftensmaden – aldrig frugt!)
Aften: Andebryst med svampefrikassé
DAG 6:
Morgenmad: Røræg med bacon
Formiddag: Frit valg (fx. æg, ostehaps, mandler eller kød fra aftensmaden – aldrig frugt!)
Frokost: Omelet med kylling
Eftermiddag: Frit valg (fx. æg, ostehaps, mandler eller kød fra aftensmaden – aldrig frugt!)
Aften: Oksecarppacio på rucola
DAG 7:
Morgenmad: Kvart (1 dl) med ½ appelsin
Formiddag: Frit valg (fx. æg, ostehaps, mandler eller kød fra aftensmaden – aldrig frugt!)
Frokost: And med braiseret kinakål
Eftermiddag: Frit valg (fx. æg, ostehaps, mandler eller kød fra aftensmaden – aldrig frugt!)
Aften: Fiskeroulade med rejefars og spinat

5 tanker om "Madplan: uge 1"

  1. Christina

    Jeg tror da det var præcis det der stod i bogen; at det var pga. kulhydraterne.
    Jeg ved det ikke, har ikke rigtig købt noget (vi har alm. ostehaps hjemme), men jeg mener faktisk at have læst at det skulle være en fed og god ost, man skulle bruge – så hvorfor ikke ostehapser? :p

    Svar
  2. Pia

    Mange frugter indeholder en høj andel kulhydrater, så måske derfor? 🙂
    Jeg er nysgerrig efter hvad ostehaps er, for det er vel ikke Lillebror ostehaps? 😀

    Svar
  3. Christina

    Ja, gør det ikke? 🙂

    I bogen står der, at frugt ikke er slankende ved denne kur, så derfor skal man holde sig fra det 🙂 .. Hvorfor det ikke er slankende, ved jeg så ikke. Hehe.

    Svar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Madplan: uge 1

Jeg har valgt at dele madplanen op i 2 indlæg, for ellers tror jeg at indlægget bliver alt alt for langt, når planen strækker sig over 14 dage. Madplanen er en jeg har fundet i bogen ‘lækker mad uden kulhydrater’; men jeg må indrømme at jeg har redigeret lidt i nogle af retterne, så de passede bedre til mig. Det er ‘mine retter’, der står i madplanen.

Læs resten

5 tanker om "Madplan: uge 1"

  1. Christina

    Jeg tror da det var præcis det der stod i bogen; at det var pga. kulhydraterne.
    Jeg ved det ikke, har ikke rigtig købt noget (vi har alm. ostehaps hjemme), men jeg mener faktisk at have læst at det skulle være en fed og god ost, man skulle bruge – så hvorfor ikke ostehapser? :p

    Svar
  2. Pia

    Mange frugter indeholder en høj andel kulhydrater, så måske derfor? 🙂
    Jeg er nysgerrig efter hvad ostehaps er, for det er vel ikke Lillebror ostehaps? 😀

    Svar
  3. Christina

    Ja, gør det ikke? 🙂

    I bogen står der, at frugt ikke er slankende ved denne kur, så derfor skal man holde sig fra det 🙂 .. Hvorfor det ikke er slankende, ved jeg så ikke. Hehe.

    Svar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *