Filmanmeldelse: Pirates of the Caribbean 4: I ukendt farvand

Resume fra Kino.dk:
I ‘Pirates of the Caribbean: I ukendt farvand’ vender Johnny Depp tilbage til sin helterolle som Kaptajn Jack Sparrow. Jack er ikke sikker på om det er kærlighed, da han møder den gådefulde Angelica (Penélope Cruz), eller om hun er en ubarmhjertig fup-kunstner, der udnytter ham til at finde den sagnopspundne Ungdommens Kilde. Da Angelica tvinger Jack ombord på det legendariske skib Queen Anne’s Revenge, kommanderet af piraten Sortskæg (Ian McShane), befinder Jack sig på et uventet eventyr, hvor han ikke længere ved, hvem han skal frygte; Blackbeard eller Angelica. Geoffrey Rush er også tilbage i ‘Pirates of the Caribbean: I ukendt farvand’ som den hævngerrige Kaptajn Hector Barbossa.

Filmtraileren:
Min anmeldelse:
Altså. Jeg ELSKER jo den kære Jack Sparow, og det gør jo også at jeg kan se den igen og igen. Johnny Depp spiller den rolle så godt! Selve historien er også god. De skal finde ungdommens kilde – og undervejs sker der en masse! Det er en ret fed film! Der hvor denne film mister sin femte stjerne, er at der er mange steder i filmen hvor man tænker ‘aaah, det er vidst kun fordi det er en film’. Altså et eksempel er fx at de på et tidspunkt fægter og står på jorden og gør det, pludselig kravler de op og fægter videre oven på loftbjælker. Synes det virker lidt underligt. Men udover de scener der indimellem er der, synes jeg den er god! Den kære Phillip er helt fantastisk at se på (ja, altså .. han så da godt ud!) og kærligheden mellem Syrena og ham er uskyldig men samtidig bare SÅ romantisk. God film! Og en film man kan se igen! 🙂
Har du set filmen? .. Hvad synes du?

2 tanker om "Filmanmeldelse: Pirates of the Caribbean 4: I ukendt farvand"

1. Charlotte

Synes, den seneste POTC er en af de bedste. Men det skal også siges, at det er virkelig længe siden, jeg har set de tre første. Så det har måske lidt af sige, jeg ved det ikke. Men kan klart anbefale 4'eren 🙂

Svar